fbpx

Elpošanas ceremonija vai Elpošanas treniņš

Mācies un piedzīvo elpošanas pieredzi klātienē. Tev ir iespēja izvēlēties piedalīties elpošanas ceremonijā, kur baudīt elpošanas spēku vai elpošanas treniņā, kur trenēt elpošanas izturību. Zemāk izvēlies notikumu, datumus un nāc un piedalies. Elpošanas virziens šobrīd it sevišķi ir kļuvis ļoti svarīgs un nozīmīgs no dažādiem dzīves aspektiem.

Šis produkts pašlaik nav noliktavā un nav pieejams.

Apraksts

Elpošanas ceremonijas datumi: 07.10.2021,21.10.2021
Elpošanas treniņa datumi: 14.10.2021, 28.10.2021
Notikuma/Nodarbības laiks: 18:30 – 20:30
Vieta: “Zaļā sala” telpās, Rīgā, Kr. Barona 138, 2.stāvā
Vietu skaits: Ierobežots – līdz 12 dalībniekiem

Kādēļ elpošana – ceremonija vai treniņš? 

Kā elpot efektīvāk un… kāpēc tas vispār vajadzīgs? ​Nepareiz​a elpošana patērē vairāk Tavas enerģijas, lai nodrošinātu organismu ar pietiekamu skābekļa daudzumu​. Tas rada milzīgu stresu organismam! ​Veicot elpošanas funkciju, organisms veic darbību kopumu, lai tā tiek izpildīta noteiktā kārtībā, atbilstoši organisma vajadzībām, ko sauc par elpošanas biomehāniku. Iepazīsties un izproti kā Tu elpo? Kādēļ elpošanas funkcionalitāte ir jāizmaina? Kā elpot efektīvāk? Cilvēks bez gaisa var izdzīvot sekundes, bez ūdens dienas, bet bez ēdiena nedēļas. Elpošana ir neapzināts process, tā norit automātiski, jo citādi mēs neizdzīvotu. Bet, vai tas nozīmē, ka mēs nevaram to apzināti trenēt un uzlabot? Izprotot un trenējot elpošanas sistēmu, mēs varam kļūt daudz efektīvāki, veselīgāki un spēcīgāki. Elpošanas attīstīšanas nozīme ir neapšaubāma. Mūsdienu dzīvesveids ir būtiski mainījis cilvēka dabiskos elpošanas paradumus. Tos apzināti jāmaina, trenējot un domājot par niansēm, atgriežoties pie stāvokļa, kas ir daudz efektīvāks. Elpošanas nozīme dažādās jomās kļūst arvien izteiktāka. Tā vairs nav tikai austrumu prakšu priekšrocība, kas jau izsenis nav iedomājamas bez elpošanas tehnikām, šobrīd arī rietumu racionālā pasaule ir gatava izzināt šo, cilvēka dzīvības procesu nodrošināšanā tik būtisko, jomu, gan no fizioloģijas, gan jaunāko zinātnes sasniegumu puses.

Vēlies uzlabot spēju efektīvāk elpot?

  • Veicot elpošanas funkciju, organisms veic darbību kopumu, lai tā tiek izpildīta noteiktā kārtībā atbilstoši organisma vajadzībām, ko sauc par elpošanas biomehāniku. Ribu kustības, krūšu kurvju kustības, vēdera kustības, pēc šiem visiem parametriem ir iespējams noteikt vai šī biomehānika notiek atbilstoši anatomiskām prasībām.
  • Dzīves veids, ilgstoši piespiedu poza, psiholoģiska slodze, stress, izmaiņas stājā, muskuļu disbalans, kā rezultātā izveidojas nepareizs elpošanas stereotips, jeb izmainīta elpošanas biomehānika.
  • Nepareizs elpošanas steriotips patērē vairāk enerģijas, lai nodrošinātu organismu ar pietiekamu skābekļa daudzumu. Kas ir ļoti neefektīvs veids kā elpot un rada organismam papildus stresu.
  • Izprotot šo mehānismu, mēs spējam to labot, kā rezultātā elpot efektīvāk, uzņemt vairāk skābekļa un patērēt mazāk enerģijas.

Kādēļ elpošana ir tik svarīga?

  • Elpošanas efektivitāte ir pamats cilvēku funkcionālo spēju uzturēšanā. Tā nodrošina:
  • Gāzu maiņa – galvenā elpošanas orgānu sistēmas funkcija. Tā notiek plaušās un audos. Tas ir viens no galvenajiem dzīvības uzturēšanas procesiem. Šajā procesā tiek uzņemts skābeklis un izdalīts oglekļa dioksīds. Mūsu ķermenis sastāv 65% no skābekļa.
  • Izvadfunkcija – elpojot organisms atdod gaistošas vielas (ēteriskās eļļas, etilspirtu u.c.).
  • Termoregulācija – izelpojot sasildīto gaisu, tiek atdots ķermeņa siltums.
  • Balss veidošana – izelpojamais gaiss ar noteiktu spiedienu ievibrē balss saites, aktivējas balss muskuļi un rodas skaņa.
  • Imūnaizsargfunkcija un hormonālā regulācija.
  • Homeostāzes nodrošināšana – ogļskābās gāzes izvadīšana palīdz nostiprināt nemainīgu pH līmeni organismā.
  • !!! Elpošana ir vienīgā organisma iekšējā funkcija ko mēs spējam apzināti kontrolēt, un caur kuru varam ietekmēt visas pārējās funkcijas.

Elpošanas ceremonija

Elpošanas ceremonija ir vadīts elpošanas notikums, kur tiek integrēti dažādi elpošanas vingrinājumi, kas palīdz gan trenēt, gan atbrīvot mūsu ķermeni un prātu. Elpošanas ceremonijas laikā tiek izmantota skaņa, aromāti un nodoms.

Elpošanas treniņš 

Elpošanas treniņš ir nodarbība, kur ar dažādiem elpošanas vingrinājumiem mēs stiprinām elpošanas sistēmu, bet neiegrimstam meditatīvā pieredzē, bet paliekam ķermeņa sistēmu līmenī. Par pamatu tiek izmantotas divas metodikas – Vima Hofa metodika un Oxygen Advantage metodika un kombinācijas no dažādiem elpošanas vingrinājumiem. Elpošanas treniņa laikā mēs veicam fizisku piepūli, lai nostiprinātu un trenētu elpošanas sistēmu kopumā, kas veicina nervu sistēmas un citu fizioloģisko sistēmu darbību.

Rīcības plāns: 

1) Izvēlies kuru notikumu vēlies apmeklēt – Elpošanas ceremoniju vai Elpošanas treniņu.
2) Tiekamies nodarbībā

Tehniskās prasības: 

  1. Elpošanai/Vingrošanai paredzēts abģērbs.
  2. Dzeramais ūdens līdzi.
  3. Vingrošanas paklājiņš, sega un spilvens tiks nodrošināti nodarbību telpā.
  4. Nodarbības laikā apavi nav nepieciešami.

Vima Hofa metodes elpošana

Šajā nodarbībā Tu gūsi pilnvērtīgu ieskatu Vima Hofa (Wim Hof) elpošanas vingrinājumā. Tā var pozitīvi ietekmēt šādas jomas un elementus.

  • Līdzsvarot ķermeni un apziņu
  • Veicināt asinsriti
  • Uzlabot miega kvalitāti
  • Veidot spēju aizmirst par diskomfortu aukstumā — ieiet aukstā dušā un ledainā ūdenī
  • Uzlabot koncentrēšanās spējas un paaugstināt mērķtiecību
  • Uzlabot noturību pret stresu un pārliecību par saviem spēkiem

Māris Žunda ir sertificētais Vima Hofa metodes treneris. Māris ir apguvis šo metodi no paša Vima Hofa. Kopš tās apgūšanas 2013. gadā Māris regulāri noslīpē un izkopj mācību metodoloģiju, uzstādot personīgos rekordus. Turklāt Rūdīšanās skolā Māris piedāvā apgūt šo metodi ikvienam: gan privātpersonām, gan uzņēmumu kolektīviem.

 

 

Oxygen Advantage metodika

Vēlies uzlabot spēju efektīvāk elpot?

  • Veicot elpošanas funkciju, organisms veic darbību kopumu, lai tā tiek izpildīta noteiktā kārtībā atbilstoši organisma vajadzībām, ko sauc par elpošanas biomehāniku. Ribu kustības, krūšu kurvju kustības, vēdera kustības, pēc šiem visiem parametriem ir iespējams noteikt vai šī biomehānika notiek atbilstoši anatomiskām prasībām.
  • Dzīves veids, ilgstoši piespiedu poza, psiholoģiska slodze, stress, izmaiņas stājā, muskuļu disbalans, kā rezultātā izveidojas nepareizs elpošanas stereotips, jeb izmainīta elpošanas biomehānika.
  • Nepareizs elpošanas steriotips patērē vairāk enerģijas, lai nodrošinātu organismu ar pietiekamu skābekļa daudzumu. Kas ir ļoti neefektīvs veids kā elpot un rada organismam papildus stresu.
  • Izprotot šo mehānismu, mēs spējam to labot, kā rezultātā elpot efektīvāk, uzņemt vairāk skābekļa un patērēt mazāk enerģijas.

Kādēļ elpošana ir tik svarīga?

  • Elpošanas efektivitāte ir pamats cilvēku funkcionālo spēju uzturēšanā. Tā nodrošina:
  • Gāzu maiņa – galvenā elpošanas orgānu sistēmas funkcija. Tā notiek plaušās un audos. Tas ir viens no galvenajiem dzīvības uzturēšanas procesiem. Šajā procesā tiek uzņemts skābeklis un izdalīts oglekļa dioksīds. Mūsu ķermenis sastāv 65% no skābekļa.
  • Izvadfunkcija – elpojot organisms atdod gaistošas vielas (ēteriskās eļļas, etilspirtu u.c.).
  • Termoregulācija – izelpojot sasildīto gaisu, tiek atdots ķermeņa siltums.
  • Balss veidošana – izelpojamais gaiss ar noteiktu spiedienu ievibrē balss saites, aktivējas balss muskuļi un rodas skaņa.
  • Imūnaizsargfunkcija un hormonālā regulācija.
  • Homeostāzes nodrošināšana – ogļskābās gāzes izvadīšana palīdz nostiprināt nemainīgu pH līmeni organismā.
  • !!! Elpošana ir vienīgā organisma iekšējā funkcija ko mēs spējam apzināti kontrolēt, un caur kuru varam ietekmēt visas pārējās funkcijas.

Bonuss – Miegs, kas mainās darbā ar elpošanu

Miegs ir sarežģīta lieta, bet daudzi domā tā: aizmiegu, pamostos, un pa vidu nekas nenotiek. Bet patiesībā notiek sarežģītas lietas! Vai Tev ir grūti aizmigt vai arī Tu regulāri mosties naktī? Vai esi slims un tik ļoti noguris no negulēšanas? Tu nespējat izslēgt savu prātu vakaros un Tev ir traucēts miegs? Šīs nodarbības var palīdzēt uzlabot miegu, jo miegs ir ļoti cieši saistīts ar mūsu nervu sistēmas darbības mehānismiem.

​Neviens par to nerunā: ​Neviens Tavā dzīvē nav Tev mācījis par miegu. Dīvaini, vai ne?! Process, kurš ir absolūti vitāls mūsu labsajūtai un veselības kvalitātei tiek uzskatīts par tik pašsaprotamu, ka nevienam nešķiet, ka šajā procesā var un būtu jēga ko mainīt. Var un vajag!

Pētījumi un vietējā pieredze Latvijā: ​Pētījumi dati Amerikā apliecina, ka vairāk kā 78% no cilvēkiem vēlas uzlabot savu miegu un tā kvalitāti. 38% cilvēku pamostas noguruši un neizgulējušies vairāk kā 4 diena nedēļā un tas nav normāli! 51% amerikāņu pusaudžu apgalvo, ka skolā viņi ir noguruši, tāpēc pajautājiet saviem bērniem kāds ir viņu enerģijas līmenis dienas laikā? Kamēr šis pētījums tika veikts Amerikā, mēs redzam no mūsu citiem mācību virzieniem, ka šāda vai līdzīga pieredze piemeklē arī mūs Latvijā un tieši tāpēc mēs gribam to
labot!

Kultūra, ko mēs veidojam paaudzēs! Faktiski, ja Tu nejūties labi tas Tevi nogurdina, Tava enerģija ir zemā līmenī un Tu nespēj koncentrēties, domāt un tas rada garastāvokļa svārstības un papildus stresu Tavai nervu sistēmai, radot papildus fizisko un emocionālo spriedzi. Nereti šo nepatīkamo ciklu var lauzt ar dažādām metodēm, kas palīdz uzlabot miega kvalitāti. Ilgtermiņā tas jūtami uzlabos Tavu pašsajūtu un enerģijas apjomu.

Atbildība par sevi un saviem tuviniekiem! Kādus padomus Tu zini par miegu? Iespējams zini, ka naktī nepieciešamas 7-9 stundas miega, nav ieteicams dzert kafiju pirms gulētiešanas, nelietot mobilās ierīces pirms miega, gulēt tumšā, klusā, vēdinātā telpā. Iespējams zini, ka ieteicams mosties un doties gulēt vienā un tajā pašā laikā, nav ieteicams nakšņot ar mājdzīvniekiem gultā, regulāri nepieciešams mainīt veļu, matraci, spilvenu, segu, utt. Un tas nav viss, mēs Tev izstāstīsim vēl daudz un dažādus padomus, kas palīdzēs izmainīt Tavu miega kvalitāti.

“Tici vai nē, bet Tu vari katru nakti izgulēties un pamosties ar sajūtu, ka esi atpūties un enerģijas pilns mesties dienas darbos! Tas ir iespējams!”

Kāpēc mācīties ar Rūdīšanās skolu – Atsauksmes

Atzīšos, ka sākumā biju diezgan skeptiska, jo domāju, ka informācija tiks pasniegta sarežģītā un pārāk gudrā veidā. Taču tā nebija. Bija ļoti viegli uztvert visu, ko stāstījāt. Pat šķietami sarežģītas lietas izklāstījāt tā, lai mēs saprastu un pēc tam varētu arī pastāstīt mājiniekiem. Jūs ļoti veiksmīgi apvienojāt gan teoriju, gan praktiskos vingrinājumus. Nevienā brīdī nebija garlaicīgi, gluži otrādi – laiks paskrēja nemanot. Visvērtīgākie man likās praktiskie vingrinājumi, kurus arī cenšos pielietot ikdienā. Pildot tos Jūsu uzraudzībā, bija tāda drošības sajūta, ka viss tiek darīts pareizi. Man bija ļoti svarīgi iegūt to pārliecību, ka tie vingrinājumi strādā, lai būtu motivācija tos pielietot arī ikdienā. Un semināra laikā to varēja izjust uz savas ādas. Pēc noslēdzošā 30 min vingrinājuma bija kolosāla sajūta. Tāpat man ļoti noderīgi likās arī pārējie vingrinājumi, it īpaši deguna higiēnas vingrinājumi. Tagad tos pildot, pārbaudu uz savas ādas, ka tie strādā, it īpaši, ja ir problēmas ar degunu un iesnām. Jūsu vadīto semināru es uzskatu pa ļoti noderīgu. Tā bija kvalitatīvi pavadīta sestdiena, kuras laikā uzzināju daudz ko jaunu un noderīgu. Šī informācija un praktiskie vingrinājumi ir vēl jo vairāk noderīgi šajā sarežģītajā laikā, kad elpošana, manuprāt, ir vēl svarīgāka. Tāpēc es arī vēlētos saņemt materiālus, lai vēlreiz visu pārlasītu, jo dažas lietas jau ir piemirsušās. Būtu ļoti vērtīgi vēlreiz visam iziet cauri. Būšu ļoti pateicīga, ja atsūtīsiet tos 😉 Darbs ar elpu 10. / Kristīne

Šokējoši apzināties, ka tik vitāli nozīmīgu procesu, kā pareizu elpošanu mūsdienās uztveram kā kaut ko pilnībā pašsaprotamu un neatkarīgu no mūsu ikdienas paradumiem un darbībām, lai gan ar esošo paradumu maiņu esam elpošanu izmainījuši līdz kritiskai robežai, kas ietekmē visus mūsu dzīves procesus – labsajūtu, veselību, spriestspējas, koncentrēšanās prasmes, smadzeņu, citu orgānu darbību u.tml. Šīs apmācības sniedza ļoti vērtīgu teorētisku un praktisku ieskatu pareizas elpošanas paradumu ieviešanai, lai ilgtermiņā uzlabotu labsajūtu, pielāgošanos konkrētai dzīves situācijai (miera/enerģijas radīšana sev vajadzīgos brīžos), fizisko aktivitāšu veiktspējas uzlabošanu un kopumā būtisku dzīves kvalitātes celšanu. / Alise

Paldies Mārim, ka pavēra priekškaru tādai it kā pašsaprotamai lietai, kā elpošana, kas izrādās ir daudz komplicētāka, nekā sākumā var likties. Tajā pašā laikā, strādājot cītīgi ar sevi, elpošanu var mainīt, lai tā dotu spēkus dzīvot pilnvērtīgi. / Raivis

Kas ir Rūdīšanās skola?

Rūdīšanās skola ir veids, kā mēs varam dalīties savā pieredzē un zināšanās ar ikvienu, kas vēlas kļūt par sevis labāku versiju — būt enerģiskāks, pārliecinātāks, stiprāks, veselīgāks, mērķtiecīgāks un produktīvāks. Rūdīšanās skolā mēs apvienojam vairākas mūsu izmēģinātas, pārbaudītas, apgūtas un pierādītas metodes un zināšanas, lai palīdzētu Tev sasniegt savus mērķus. Mēs mācām Vima Hofa metodi, integrējam pirts mācību un ieviešam jaunu treniņu veidu, kas palīdz atklāt mūsu aizmirstās spējas sevi kontrolēt un pilnveidot fiziskā un mentālā līmenī.

Nodarbības norise:

  • 30 % teorētiskais pamatojums
  • 50 % praktiskā nodarbība: mācību elementu apgūšana (elpošana, kustības, meditācija)
  • 20 % sarunas, jautājumi un atbildes

 

Vairāk kā 200 atsauksmes Tu vari atrast šajā lapā! 

 

>