fbpx

Profilakse ir labākais veids, kā nodrošināt veselību. Arī rūdīšanās ir labs profilaktisks līdzeklis veselības nodrošināšanai. Kā rūdīties pareizi, vai katram tas ir pa spēkam un vai var to sākt darīt arī pašā ziemas viducī  – vairāk par to visu runājam Jaunā gada pirmajā raidījumā Kā labāk dzīvot. Raidījuma viesi fizioterapeite, hidroterapijas speciāliste, pedagoģijas doktore Luīze Ventaskrasta un Rūdīšanās skolas vadītājs, Wim Hof metodes treneris un vēstnieks Latvijā Māris Žunda.

  • Norūdīts cilvēks būs ļoti vesels cilvēks, sapratīs visu par sevi, kas varēs karstumā ieiet, aukstumā ieiet, skriet, soļot un nepaēst. Tā ir fiziskā inteliģence, kas jāsāk katram pašam apgūt.
  • Rūdīšanas ir pielāgošanās spējas, ko trenējam. Rūdīšanās ļauj dabiski palikt izturīgākam.
  • Labākais veids, kā sākt domāt par rūdīšanos, ir draudzība ar ūdeni, pirti. Sākt draudzēties ar gaisu – gaisa peldes.
  • Rūdīšanās saistās arī ar domāšanu par minimālistisku apģērbu. Var sākt ar mazumiņu, piemēram, veikt pāris minūšu garo ceļu līdz mašīnai bez šalles.
  • Rūdīšanās ir ar skriešana, jo pakļaujam ķermeni kontrastiem.
  • Lai veidotos brūnie tauki, nevajag pārkurināt. Ieteicamā temperatūra guļamistabā ir +18 grādu.
  • Rūdīšanās nav salšana. Ikdienas dzīves veidā jāatrod kontrasti. Tas nav viegli īstenojams. Ļoti jādomā ikdienā, lai pieradinātu sevi rūdīties.
  • Rūdīšanās ir arī skriešana, jo pakļaujam ķermeni kontrastiem.
  • Uztrenēt 300 smaidus dienā, tas saistīts ar pozitīvo domāšanu, tas maina endokrīno sistēmu. Atrast par ko priecāties dzīvē, nevis vienkārši savilkt sejas muskuļus.
>