fbpx

Šajā un nākamajos bloga ierakstos tiks izskaidrotas Vima Hofa pielietotās metodes, kas iekļauj: elpošanas vingrinājumus, prāta treniņu/ koncentrēšanos, ķermeņa pakāpenisku pakļaušanu aukstumam. Šajā ierakstā tiks apskatīta elpošanas vingrinājumu metode. Pielietojot šo metodi var praktizēt jebkurš, nav vecuma ierobežojumu, nav nepieciešama noteikta speciāla fiziskā sagatavotība. Protams, jāprot ieklausīties savā ķermenī, cik daudz es spēju izdarīt nenodarot pāri savam ķermenim. Katram cilvēkam tas var būt atšķirīgi.

Vims Hofs ir trenējis savu ķermeni un garu bargā, dabiskā vidē un ekstrēmos aukstuma apstākļos. Pielietojot sevis pārbaudītās metodes, Vims spēj izturēt ekstrēmi aukstus apstākļus. 2007. gadā Vimu Hofu izmeklēja labi zināmajā Feinšteina institūtā. Rezultāti uzrādīja, ka V.Hofs šķietami spēj ietekmēt savu veģetatīvo nervu sistēmu.

Vims Hofs izceļ trīs metodes, kas spēj regulēt veģetatīvo nervu sistēmu:

  1. Elpošanas vingrinājumi
  2. Prāta treniņš/ koncentrēšanās
  3. Ķermeņa pakāpeniska pakļaušana aukstumam.

Tieši šī metožu saikne ir tā, kas sniedz ķermeņa pozitīvās reakcijas. To apliecina vairāki zinātniskie pētījumi (Hopman u.c., 2010; Pickkers u.c., 2011 un 2014; Kamler, 2009)

Kāpēc ir svarīgi regulāri izpildīt šos treniņus? Veģetatīvā nervu sistēma regulē tādas funkcijas kā: elpošanu, gremošanu, iekšējo orgānu darbību, asinsvadu palielināšanos un saraušanos, kā arī sirds pukstēšanu. Vispārēji veģetatīvo nervu sistēmu pastāvīgi un neapzinātā līmenī regulē ķermenis. Vims Hofs pierādīja, ka ar šiem vingrinājumiem ir iespējams ietekmēt veģetatīvo nervu sistēmu.

Elpošanas vingrinājumi. Elpošana ir galvenais dzīvības avots. Katru dienu mēs ieelpojam un izelpojam vidēji 20,000 reizes, lai būtu droši, ka absorbējam pietiekami daudz skābekļa. Skābekļa ieelpošana ir neapzināts process, kuru regulē veģetatīvā jeb autonomā nervu sistēma. Skābekļa daudzums, kuru mēs ieelpojam, ietekmē enerģijas daudzumu, kuru saņem mūsu šūnas. Elpošanas vingrinājumu laikā, pilnīgi un dziļi ieelpojot un izelpojot, tiks patērēts ļoti daudz skābekļa. Turklāt Oglekļa dioksīda jeb CO2 koncentrācija pazeminās gandrīz tūlītēji. Tā rīkojoties, tiek radītas izmaiņas CO2 un O2 ( skābeklis) proporcijās asinīs. Sistemātiski dziļi ieelpojot un izelpojot, pH līmenis asinīs paaugstinās (padarot asinis sārmainākas), kamēr skābuma līmenis samazinās. Ja vidējais pH līmenis ķermenī ir 7.4, tad izpildot elpošanas vingrinājumus, līmenis ievērojami palielinās.

Elpošana ir vieglākā un instrumentālākā autonomās nervu sistēmas daļa, to var kontrolēt un vadīt. Faktiski veids, kā elpojam, stipri ietekmē ķīmiskās un fizioloģiskās aktivitātes mūsu ķermenī. Par laimi, tas ir automātisks process, citādi mums vienkārši nebūtu laika atpūsties, jo nemitīgi nāktos ar to nodarboties.

Aktīvi trenējot elpošanu, pastiprināti tiek gūta kontrole pār plašam ķermeņa fizioloģisko procesu diapazonam.

Gadu laikā Vims Hofs ir izstrādājis īpašu elpošanas vingrinājumu sēriju, kas notur viņa ķermeni optimālā stāvoklī un pilnīgā kontrolē pat visekstrēmākajos apstākļos. Viena no Vima Hofa metodes priekšrocībām ir izturības paaugstināšana. Praktizējot elpošanas vingrinājumus, pilnīgi ieelpojot un izelpojot, cilvēki bieži sāk apzināties, cik viegli ir veikt atspiešanos ieelpošanas procesa laikā.

Elpošanas vingrinājumi ir tikai viena no metodēm, kas spēj labāk palīdzēt adaptēties aukstuma apstākļiem, kā arī uzlabot veģetatīvās sistēmas darbību un iemācīties to kontrolēt. Bet lai šīs metodes patiesi iedarbotos un būtu jūtamas izmaiņas ķermenī, tās ir jāpraktizē regulāri, cik regulāri, tas būtiski atšķiras no Taviem personīgajiem mērķiem un Tava fiziskā un mentālā stāvokļa šodien.

Nākamajā rakstā tiks apskatīta prāta treniņa/ koncentrēšanās nozīme. Kā to var praktizēt un ko tā spēj dot mūsu ķermenim.

>