fbpx

Ja neizdodas aizmigt, vai asinsspiediens ir pārāk augsts, 4-7-8 vingrinājums spēs nomierināt, kā arī palīdzēt iemigt. Taču ir arī cilvēki, kuriem jācīnās ar enerģijas trūkumu un nogurumu. Tas liecina par nepietiekamu skābekļa daudzumu smadzenēs un citu vitāli svarīgu orgānu audos. Tas nozīmē, ka nepieciešams izpildīt elpošanas vingrinājumu, kurš novērsīs nogurumu un nodrošinās nepieciešamo skābekļa daudzumu orgānu audiem.

Šajā rakstā iepazīsies ar vingrinājumu, kurš dos enerģiju un mazinās nogurumu. Ja cīnies ar ķermeņa pastiprinātu svīšanu vai sakaršanu, šis lieliski noderēs! It īpaši šajās karstajās jūlija dienās, kad sakarst ir ļoti viegli.

Ķermeņa atsvaidzināšanas vingrinājums. Shitali Pranayama

https://www.youtube.com/watch?v=iXElbCLh7fU

Šī elpošanas metode palīdzēs regulēt ķermeņa temperatūru, kā arī sniegs enerģijas lādiņu tiem, kuri cieš no ķermeņa pastiprinātas svīšanas un sakaršanas, vai tiem, kuri pavada ilgu laiku karstās telpās. Vingrinājums samazinās ķermeņa temperatūru. Izpildiet to, sēžot pozā, kurā varat netraucēti elpot. Lai pilnībā izbaudītu vingrinājumu, apsēdieties ērti,  ar sakrustotām kājām uz neliela atbalsta (sukhasana), novietojiet rokas uz kājām, ar rādītājpirkstu pieskaroties īkšķa pamatnei. Acis aizvērtas. Veiciet pāris nepiespiestu elpu, noskaņojoties vingrinājumam. Pirms vingrinājuma brīvi paelpojiet. Veiciet rāmu ieelpu caur degunu. Savelciet lūpas smaidā, nedaudz atveriet muti un novietojiet mēles galu starp zobiem. Veiciet ieelpu. Aizveriet muti un izelpojiet caur degunu. Turpiniet veikt elpas apļus. Vingrinājuma laiks — 5 minūtes.

Vingrinājuma variācija

Pirms veikt ieelpu, atveriet muti, izbāziet mēli, izveidojot apli (vai pusapli, ja mēle nav pietiekoši lokana). Ieelpojiet gari, iesūcot/ ievelkot gaisu caur savilkto mēli. Pēc ieelpas aizveriet muti, aizturiet elpu un nolieciet galvu, ar zodu pieskaroties atslēgas kaulam. Saglabājiet šo pozu, kamēr jūtaties komfortabli. Paceliet galvu, veicot rāmu izelpu caur degunu. Turpiniet veikt šādus elpošanas ciklus. Vingrinājums sniegs ķermenim jaunu enerģijas lādiņu.

Veicot elpošanas vingrinājumus, atceries sekot līdzi savai pašsajūtai. Līdzko izjūti diskomfortu, pārtrauc vingrinājumu!

Seko nākamajiem rakstiem, kuros būs citi elpošanas vingrinājumi. Varbūt atradīsi sev piemērotāko, kurš spēs palīdzēt ikdienā, kā arī ārkārtas gadījumos.

>