fbpx

“Nāk ziema, jā, tā viņš ir! Tāpēc mēs piedalāmies un aicinām Tevi piedalīties Efectio un Stirnu Buka 30 dienu izaicinājumā, reģistrējies tagad mājaslapā https://www.efectio.lv/.

Varēsi iemācīties un piedzīvot daudz ko vērtīgu skeletam, muskuļiem, prātam, ķermenim, galvai un daudz kam citam! Lai izaicinājums būtu vēl interesantāks, Tu varēsi vinnēt arī divas dāvanu kartes uz mūsu apmācībām, kā arī daudz citas vērtīgas balvas!

Efectio izaicinājuma treneris Māris Žunda saka tā “Ja arī Tev trūkst spēka un motivācijas, tad no rīta uztaisi Vima Hofa metodes elpošanu, uztaisi pumpēšanos, ieej aukstā dušā un dodies tālāk! Ja šis Tev nepalīdzēs justies labāk, tad es nezinu, ko darīt!” Māris Žunda

Ja vēlies uzsākt veselīgu un aktīvu dzīvesveidu, esi to jau mēģinājis vai par to tikai domā, piedalies produktivitātes platformas Efectio un Stirnu buks 30 dienu bezmaksas izaicinājumā! Ar Latvijā pirmo šāda veida publisko izaicinājumu ikviens, kas meklē nelielu, motivējošu grūdienu, to varēs rast 30 dienu garumā, pēc tam iesākto pārvēršot par ikdienas neatņemamu sastāvdaļu. Efectio mērķis ir motivēt cilvēkus uzlabot savu pašsajūtu, lai Latvija kļūtu veselīgāka. Turklāt aktīvs dzīvesveids palīdzēs Tev justies labāk arī pēc ļoti nogurdinošas darbadienas. Investē savā veselībā un piedalies izaicinājumā!

Kādēļ izaicināt pašam sevi?

“Mūsdienās, kad visi esam ļoti aizņemti, ir grūti atrast laiku sev. Tikai ārējie faktori spēj palīdzēt stimulēt dzīvot veselīgāk. Tāpēc radās ideja par Efectio izaicinājumu platformu, kas spēļošanās veidā ar draudzīgu sacensību un dažādām balvām ļauj mudināt katru uzsākt veselīgāku dzīvi,” stāsta Efectio vadītājs un izaicinājuma idejas autors Artūrs Bernovskis. “Man kā uzņēmējam ir ļoti svarīgi ikdienā justies pozitīvi uzlādētam. Fiziskās aktivitātes ir tās, kas palīdz to īstenot, tāpēc rītus es pavadu skrienot nelielas distances mežā un aicinu izkustēties arī jūs!”

Tauki tiek sadedzināti par 20% vairāk, ja kardio treniņus veic no rīta, informē britu žurnāls “Uztura pētījumi”.

Iespējams, Tu jau zini, ka reizēm ir grūti atrast motivāciju rīta skrējienam vai 30 minūšu vingrošanai. Nodarbošanās ar sportu ir Tevis paša investīcija Tavā nākotnes veselībā.

Kā norisināsies izaicinājums?

Noteikumi ir pavisam vienkārši:

  1. Reģistrējies dalībai Stirnu buks mājaslapā efectio.lv;
  1. Katru dienu pildi uzdevumus un krāj punktus;
  1. Publicē bildi, apstiprinot padarīto uzdevumu!

30 dienu garumā ik dienu tiks atklāts uzdevums, kas jāizpilda konkrētā laika periodā. Uzdevumi saistīti gan ar fizisku izkustēšanos, gan sociāli atbildīgu rīcību. Tos pildot un daloties savā lietotāja profilā ar rezultātu, Tu krāj punktus. Tiem, kas ieguvuši lielāko punktu skaitu vai arī bijuši īpaši radoši, būs iespēja laimēt balvas katru mīļu dienu – rezultāti tiks paziņoti katru nedēļu, kā arī noslēgumā būs cīņa par galveno balvu. Balvas piedāvā tādi sadarbības partneri kā Suunto, Dormeo, Gfitness, Stirnubuks.lv un vēl daudzi citi sponsori, kas atbalsta šo sociāli atbildīgo un veselīgo izdarību.

Ultramaratonists Andris Ronimoiss motivē turpināt iesākto un neizlaist treniņus: “Skriešana ir nedaudz kā atkarība – jo vairāk dari, jo vairāk gribas. Patīkama ir padarītā darba izjūta, kas rodas pēc veiksmīga treniņa. Ar laiku paliec spēcīgāks un arī tas izraisa pozitīvas emocijas. Turklāt, kamēr Tu atpūties, konkurenti trenējas, bet atpalikt negribas. Ja kādā retā reizē tomēr noslinko, nākamajā dienā motivācija ir atkal dubultā.”

Kā liecina Izglītības un zinātnes ministrijas pētījuma “Latvijas iedzīvotāju sportošanas un fizisko aktivitāšu veikšanas paradumi” dati, lielākoties Latvijas iedzīvotāju motivācija nodarboties ar sportu un fiziskajām aktivitātēm ir:

  • pašsajūtas uzlabošana (54%);
  • vēlme nostiprināt veselību un/vai palielināt darba spējas (35%);
  • vēlme sasniegt augstākus rezultātus (5%);
  • nepieciešams profesionālajai karjerai (4%).

Efectio un Stirnu buks izaicinājums var kļūt arī Tev kā papildu motivācija ikdienā ieviest pozitīvus paradumus. Tādēļ izaicinājuma ietvaros ar uzmundrinājumiem dalīsies nevien izaicinājuma rīkotāji, bet arī uztura speciālisti, jo veselīgs uzturs iet roku rokā ar sportošanu.

Uzturs + aktīvs dzīvesveids

Izaicinājuma mērķis ir motivēt ikvienu iesākt vai turpināt veselīgu dzīvesveidu. Regulārai sportošanai atbilstošs uzturs:

  • palīdz uzlabot personiskos rezultātus treniņa laikā;
  • samazina saslimšanas un ievainojumu risku;
  • ļauj ātrāk atjaunot enerģijas rezerves pēc treniņa.

Lai sagatavotos pozitīvām pārmaiņām dzīvē, ieviešot uzlabojumus ne tikai ar sportošanu, bet arī uzturu, ar vērtīgiem padomiem dalās Onplate uztura speciāliste Zanda Mihailovska.

“Lai sportista uzturs būtu pilnvērtīgs un spētu uzlabot sasniegumus, tam jābūt dažādam un sabalansētam. Tomēr vērtīgi ir uzturā iekļaut tādus minerālvielām un vitamīniem bagātus produktus kā riekstus un sēklas, to sviestus un eļļas (bet ne tieši pirms treniņiem), dažādus dārzeņus un augļus, tostarp banānus. Viens vidējs banāns satur aptuveni 422mg kālija, bet arī augļu cukurus. Tā uzturvērtība sastāda aptuveni 100 kcal, tāpēc banāni sniedz enerģiju pirms treniņa, kā arī palīdz to atjaunot pēc tā.”

Regulāras fiziskās aktivitātes var veicināt minerālvielu, tai skaitā kālija, apjoma samazināšanos organismā, jo tās tiek pastiprināti izmantotas, kā arī izvadītas ar sviedriem. Magnija un kālija trūkums var izraisīt muskuļu krampjus.

Šobrīd arvien populārāka kļūst piedalīšanās maratonā vai pusmaratonā, kam dalībnieki sāk trenēties jau krietnu laiku iepriekš. Varbūt arī Tev tas kļūs par mērķi? “Gatavojoties garo distanču skriešanai, ieteicams jau nedēļu pirms starta uzturā lietot vairāk ogļhidrātu saturošus produktus, piemēram, rīsus, griķus, auzas, makaronus, maizi, augļus u.c. No kā atturēties? Sāļiem un trekniem, taukus saturošiem produktiem, piemēram, trekniem gaļas un piena produktiem, šokolādes, saldējuma u.c., kā arī noteikti no alkohola. Jāpievērš uzmanība pietiekamai ūdens uzņemšanai, kā arī uzturā jālieto kvalitatīvi olbaltumvielu produkti,” stāsta Zanda Mihailovska no Onplate.

Dehidrācija jeb nepietiekama ūdens uzņemšana pazemina mentālo un fizisko veselību, radot:

  • galvas sāpes;
  • krampjus muskuļos;
  • ātrāku ādas novecošanos;
  • nogurumu;
  • sliktu dūšu u.c.

Motivē sevi padzerties, izmantojot atgādinājumus telefona kalendārā vai speciālās aplikācijās! Vai zini, kādi produkti satur daudz ūdens?

  • Lapu salāti 95%
  • Tomāti 95%
  • Arbūzs 91%
  • Vājpiens 90%
  • Brokoļi 89%
  • Burkāni 87%
  • Āboli 84%

Kā vēsta “European Journal of Social Psychology” vidējais ilgums, lai ikdienas paradums kļūtu par automātisku rīcību, ir 66 dienas. Šis 30 dienu izaicinājums būs pirmie metri Tavā turpmākajā veselīga dzīvesveida maratonā.

“Domājot par savu un savas ģimenes veselību, mēs līdz 2035. gadam noteikti padarīsim Latviju par veselīgāko valsti Eiropā. Jau šobrīd redzam ļoti lielu atsaucību, tāpēc noteikti turpināsim šāda veida aktivitātes arī nākotnē. Esam priecīgi redzēt, ka uzņēmumi Latvijā ir ļoti ieinteresēti stimulēt veselīga dzīvesveida ieviešanu,” prognozē Artūrs Bernovskis. “Galvenais to visu izbaudīt. Es ceru, ka gala rezultātā tiks gūta motivācija kustēties arī pēc izaicinājuma beigām. To arī novēlu – iegūt kustēšanās prieku,” piebilst Andris Ronimoiss.

Piedalies Efectio 30 dienu izaicinājumā un novēro sevī pozitīvas pārmaiņas!

>