fbpx

Pilsētas dzīve aizrauj un iespējams var nesanāk katras brīvdiena izbraukt no pilsētas. Tāpēc ir svarīgi atrast efektīgas un ātras metodes kā izrauties no ikdienas rutīnas. Nomierināt prātu un ķermeni, lai pēc tam ar jaunu enerģiju varētu turpināt iesāktos darbus.

Meklējot efektīvākās metodes ne tikai gūtas daudz mācības, bet arī atlasītas vairākas, kuru izmantot attiecīgajos brīžos. Viena no metodēm pie kuras periodiski atgriežos ir floutings, tā ir  pelde Epsom sals baseinā, pilnīgā tumsā un mūzikas pavadījumā.

Savu pirmo floutinga pieredzi piedzīvoju pirms diviem gadiem un visbiežāk izmantoju nedēļas, kad ir lielākā fiziska slodze. Tas palīdz ķermenim atslābt un ātrāk atjaunoties. Savukārt reizēs, kad ķermenis nav tik saspringt daudz labāk izdodas atslābināt prātu. Katru reizi tā ir unikāla pieredze, kas ļauj apstāties, paskatīties uz sevi no malas un pazaudēt nevajadzīgā domas.

Kas ir flouting?

1954.gadā Džons  Lillī (John Cunningham Lilly) amerikāņu ārsts, neirofiziologs, psihoanalītiķis, psihoterapeits savos pētījumos sāka izmantot floatinga terapijas istabu. Sākotnēji tika sauktas arī par maņu attīrīšanas tvertnēm vai izolācijas tvertnēm.

Floutinga terapija ir zinātniska pieeja dziļai relaksācijai izmantojot Ierobežotu Vides Stimulācijas Tehniku (Restricted Environmental Stimulation Technique) jeb R.E.S.T.  Ideja tika izstrādāta NIMH (Nacionālais garīgās veselības institūts) Vašingtonā. Atrodoties floutinga istabā tiek panākta dziļa relaksācija, tā ir daudz dziļāka nekā miega stāvoklis. Tas ļauj mums smadzenēm nomierināties  un sasniegt stāvokli, kad tās darbojās Teta viļņu frekfencē.

Terapija nodrošina daudz fizisku un garīgu ieguvumu, jo tas nodrošina relaksācijas līmeni, kuru cilvēks pats būtu spējīgs sasniegt pēc gadiem ilgas meditācijas.

Ķermenim atrodoties bezsvara stāvoklī ārējā slodze uz centrālo nervu sistēmu tiek samazināta  līdz pat 90%. Šis samazinājums cilvēkam palīdz enerģiju noturēt sevī un veicina relaksāciju un parasimpātiskās nervu sistēmas aktivizāciju. Parasimpātiskā nervu sistēma ir mehānisms, ar kura palīdzību organisms dabiski atjaunojas un saglabā ķīmisko un metabolisko līdzsvaru. Vecās brūces un ievainojumi tiek ātrāk sadziedēti, stiprinās imūnsistēma. Dziļais relaksācijas līmenis uzlabo sirds un asinsvadu sistēmas darbību. Asinsvadiem paplašinoties samazinās  pretestība un asinis var vieglāk plūst, līdz ar to samazinās asinsspiediens un sirdsdarbība (Vasodilatory Effect) Samazinoties smagumam uz ķermeņa samazinās  spriedze uz muskuļiem un locītavām, kas paātrina atjaunošanās procesus.

Procedūra notiek ūdenī ar lielu Epsom sāls koncentrāciju. Epsom sāls ir Magnija sulfāts, kas dabā atrodams īpašos Spa avotos. Epsom sāls unikālā vērtība ir tā lielais magnija un sērs daudzums. Magnijs ir iesaistīts visu uzturvielu (tauku, ogļhidrātu un olbaltumvielu) vielmaiņas procesos. Magnijs ir nepieciešams dažādu organismā notiekošo ķīmisko reakciju norisei, jo tas palīdz pareizi darboties šajās reakcijās iesaistītajiem enzīmiem.

Ikdienā cilvēks smadzenes darbojas beta viļņu frekfencē ar svārstībām no 14–30 herciem sekundē. Flotinga laikā smadzenes samazina svārstības līdz pat  4–7 herciem sekundē, kas atbilst teta viļņu frekfencei.

Teta viļņu frekvence  ir miera, radošuma un dziļas relaksācijas stāvoklis. Tas ir ļoti atslābināts meditatīvs stāvoklis, brīdis pirms dziļa miega un tieši pēc pamošanās, robeža starp apziņas un zemapziņas pasauli. Mācoties apzināti nokļūt līdz Teta stāvoklim, mēs varam piekļūt un ietekmēt zemapziņu, kas mums ir grūti aizsniedzama esot nomoda stāvoklī.

Teta viļņi spēj:

  • Nodrošināt ātru organisma atkopšanos pēc smagām slodzēm
  • Mīkstināt stresa līmeni un palīdzēt mazināt hronisku nemieru
  • Veicināt dziļu fizisku relaksāciju un prāta skaidrību
  • Sinhronizēt abas smadzeņu puslodes
  • Iniciēt radošumu, mazināt sāpes, stimulēt endorfīnu izdalīšanos
  • Veicināt ekstrasensoru dotību parādīšanos, atmodināt un pastiprināt jūtas un emocijas.

Floutings ir unikāla metode, kura katru reizi sniedz jaunas emocijas un sajūtas, tāpēc mans aicinājums ir ekpermēntēt, meklēt jaunas sajūtas, mācīties no tām un dalīties tajās ar citiem.

>